Az utóbbi időkben a Cool sikereit olvashattuk mindenhol a kábelcsatornák körében, de mostanra lecsúszott a vezető szerepről. A Viasat3 visszaszerezte az első helyet, amit leginkább az Éden Hotel 2. évadának köszönhet, ami nagyon magabiztos eredményeket hoz a rettenetesen kemény főműsoridős sávjában. A Comedy Central feljött a negyedik helyre, már az AXN-t, és az ÁtVágóval támadó Story TV-nél is jobb.
6,5 százalékos átlag közönségarányt hoz a kereskedelmileg fontos 18 49 éves korosztályban a Viasat3, amellyel most már magabiztosan veri a Cool-t, ami 5,7 százalékot hozott a 13.héten. Eddig úgy tűnt az utóbbi csatorna lassan átveszi a legnézettebb kábelcsatorna pozíciót, sőt, már lassan az M1-et is megelőzte. De a Viasat3 visszavette az első helyet, ez a javuló tendencia egyértelműen az Éden Hotel második évadának indulásától figyelhető meg. A Horváth Éva által vezetett reality egy amerikai formátum (az eredeti neve: Paradise Hotel), ami később nagy meglepetésre az északi országokban, például Dániában futott be igazán, ott már több mint tíz évad futott le. A Viasat3 a botrányokkal, és nagy sajtóvisszhanggal teli első évad után döntött a folytatásról, és ennek az oka nem nagy meglepetésként a jó nézettség volt. Az idei évad nyitó epizódját 151 731 néző tekintette meg, ami 8,6 százalékos közönségarányt jelentett. Később is 7-8 százalékos eredményeket ért el az új évad, ami jóval csatornaátlag feletti teljesítmény. Habár a Viasat3 sikersorozatát, az Két pasi - meg egy kicsit, ami nap mint nap 10 százalék felett hozza az eredményeket nem tudja felülmúlni, mégis egyre jobban hozza a tőle vártakat. A múltheti párválasztó ceremóniát már a kereskedelmi célcsoport 9,3 százaléka figyelte, 167 644-en nézték.
De a műsor nem csak a Viasat3-nak tesz jót hanem a Viasat6-nak is, ahol a műsor pikánsabb jeleneteit bemutató Éden Extra fut. Az Éden Extra múltheti legnézettebb adása 3,2 százalékot és közel 50 000 nézőt hozott, ami a csatornaátlag több mint háromszorosát jelenti.
Azért persze nem kell sajnálni a Cool TV-t sem, ami igazából nem rontott semmit az idei évben elért eredményeihez képest. A Miami Helyszínelők, a Mentalista, a Dr.Csont is sok nézőt vonzanak a Cool lépernyői elé.
A Film+ is szép sikereket ért el a múlthéten, a Szállító 246 043 nézőt, és majdnem 14 százalékos közönségarányt ért el, ami mostanában már olykor a TV2-t is veszélyeztetheti.
A film+ egy-egy sikeres mozival egyre gyakrabban közelíti meg a kereskedelmi tévék nézettségét
A Story TV 1,6 százalékos átlag közönségarányt ért el a múlt héten, a legnézettebb ÁtVágó adás 45 811 embert érdekelt. Ez nem rossz eredmény, de ahhoz képest, hogy ezt az Agatha Christie ismétlések, és a Mi kell a nőnek? film is hozni tudja ugyanezen a csatornán, már nem olyan fényes. Az AXN sorozatai továbbra is hozzák az egy két százalékokat, de a Comedy Central már 1,9 százalékos átlaggal bír, amivel veri mind a Story TV-t, mind az AXN-t. A humorcsatorna előremenetele tehát töretlen.
A TV2 női csatornája, a Fem3 egy százalék körül teljesít, de a múlt héten a Forrest Gumpnak köszünhetően több mint 50 000-en is nézték, ami 2,4 SHR százalékot jelentett. A Prizma TV-n az Egy rém rendes család megunhatatlan kalandjait, és a Gálvölgyi Showt nézik a legtöbben. A tudományos csatornák versenyében továbbra is a Discovery vezet, de a sportcsatornák között sincs változás, a Sport1, Sport2 a legjobbak.
Utolsó kommentek