Tegnap került megrendezésre a legnagyobb nemzetközi szépségversenyek (Miss Earth, Miss Universe és Miss World) hazai indulóinak kiválasztása immár 3 év után nem az RTL Klubon, hanem a TV2-n.
Az elő adás nézettsége elmaradt a korábbi évek teljesítményétől. A teljes lakosság körében az éppen tévé nézők 22%-a választotta csak a műsort, míg a konkurens filmjét 30,3%. Ez azt is jelenti, hogy a korábban mindig 1 millió néző fölötti nézőszám idén visszaesett, s csak kb. 790 ezren követték a lányok versenyét.
Azonban két dolgot érdemes nem elfelejteni az adatok elemzésekor, ami persze nem nagy mentség lesz, csak két apróság. Egyrészt az RTL Klub csütörtöki napja nagyon erős. Ha éppen film megy (elsősorban nyáron) az emberek többsége akkor is oda fog kapcsolni, mert megszokták, hogy ha csütörtök, akkor RTL Klub (Fábry és Gálvölgyi show miatt - azonban mivel most az nincs - ezért a megszokás hatalmaként itt nézik meg elsőként mi megy). Másrészt idén július közepén, azaz nyáron került megrendezésre a gálaműsor, ami alapból rontotta a műsor nézettségét, mivel nyáron kevesebben tévéznek, mint május közepén.
Az alábbi ábrán látható az eddigi szépségkirálynő választások összehasonlító adatai. Az utóbbi három év trendjét vizsgálva látható, hogy amíg az RTL Klubon ment a műsor folyamatosan csökkent mind a közönségaránya, mind a nézőszáma az egyes adásoknak, azonban végig verte a TV2 aktuális filmjét.
Az RTL Klub annyira büszke tegnapi győzelmére, hogy rögtön össze is állította az alábbi táblázatokat, és sajtóközleményében pedig nagy kezdőbetűvel se méltatta a konkurensének nevét (érdekes stílus)...
A tovább mögött a 18-49-es számok olvashatóak valamint az RTL Klub sajtóközleménye.
A kereskedelmi célcsoportban is érezhető volt a nagyobb fajta visszaesés, ami már korábbról tapasztalható volt. 2008-ban a nézők 32,8%-a, 2009-ben 30,3%-a, míg 2010-ben "csak" 25,1%-a figyelte a választás eseményeit. Idén 22% volt a műsor közönségaránya, ami kb. 324 ezer nézőt jelent.
Ízlések és pofonok, de én úgy gondolom, hogy ha nézettségben nem is, de műsorvezetőkben sikerült megverni az RTL Klubot a Tv2-nek. A Majka-Rákoczi párost sokkal erősebbnek éreztem (bakikkal is), mint a Lilu-Hujber vagy az Ördög-Jáksó párost.
A sajtóközlemény:
Steven Seagal érdekesebb a nézőknek a szép lányoknál
Három év után az RTL Klubról a konkurens tv2-re került a szépségkirálynő választás, a nézők azonban inkább az ezerarcú Steven Seagalt választották csütörtök este. Három év után a szép lányok először veszítettek nézettségi versenyt.
2008. májusától három éven át az RTL Klub képernyőjén versenyeztek a legszebb lányok azért, hogy Magyarországot képviselhessék a legrangosabb szépségversenyeken. A televíziónézők szerették a viadalt, hiszen a 18-49 éves korosztályban 527 ezren (2008), 475 ezren (2009) és 410 ezren (2010) kísérték figyelemmel a műsort, a teljes lakosság körében átlagosan 1-1,2 millióan nézték a versengést. Az átlagos közönségarány a kiemelt korcsoportban 32,8 % SHR (2008), 30,3% SHR (2009) és 25,1% SHR (2010) között alakult a három év során.
2011-ben már a konkurencián tűnt fel a korábban A Királynő, az idén A Szépségkirálynő című műsor. Csütörtök este az RTL Klub az 1997-es Tűz a mélyben című, Steven Seagal főszereplésével forgatott mozit vetítette, és a 18-49 éves korcsoportban 31,4 százalékos közönségarányt ért el. Ezzel szemben a szépségkirálynő-választás a tv2-n 20,7 százalékos átlagos közönségarányt könyvelhetett el a 18-49 éves korosztályban. Ami a nézőszámokat illeti: az RTL Klubon futó akciófilmet több mint egymillióan választották a teljes, és több mint 490 ezren a 18-49 éves korosztályban. Ezzel szemben a szép lányok versengését a teljes lakosság körében 790 ezren, a kereskedelmileg fontos korosztályban pedig 324 ezren nézték. Ez volt az első alkalom, hogy a szép lányok megmérettetésére egymilliónál kevesebben voltak kíváncsiak.
Három év elteltével a szép lányok először veszítették el a nézettségért folyó versenyt.
Utolsó kommentek