
Az elmúlt évben tovább növelte előnyét a piacvezető RTL Klub a TV2-vel szemben. A két csatorna éves főműsoridős átlaga közötti különbség a kereskedelmi korcsoport körében meghaladta a 10 százalékpontot, természetesen az RTL Klub javára.
348 nap: Magyarországon több, mint egy évtizede az RTL Klub a legnézettebb televíziós adó. 2011-ben igazán kiemelkedő évet zárt a piacvezető csatorna. Tavaly ugyanis a főműsoridő 95 százalékát megnyerte az RTL Klub, vagyis az év 365 estéjéből 348-szor nézték a legtöbben a csatornát. Ilyen jelentős eredményre még soha nem volt példa.
10,5 százalékpontnyi különbség: Az RTL Klub és a TV2 átlagos főműsoridős közönségaránya között (a 18-49-es korosztály körében) 2010-ben 6,5 százalékpont volt a különbség. Ezzel szemben 2011-ben már 10,5 százalékpontnyira volt a piacvezető RTL Klub legnagyobb riválisától. Az elmúlt évben az RTL Klub 0,7 százalékponttal növelni tudta főműsoridős nézettségét annak ellenére, hogy mára már több, mint 100 magyar nyelvű csatorna közül választhatnak a nézők. Eközben a tavalyi évben a TV2 3,3 százalékpontot vesztett átlagos főműsoridős közönségarányából és így a csatorna történetének legrosszabb eredményét könyvelhette el, azaz, még soha nem nézték annál kevesebben a tv2-t, mint 2011-ben. Az RTL Klub 2011-es átlagos főműsoridős közönségaránya a kereskedelmi korcsoport körében 29,8 százalék volt. Ráadásul a teljes napot vizsgálva is meggyőző az RTL Klub előnye, itt az átlagos közönségarány 21 százalék a TV2 16,8 százalékával szemben.
100 legnézettebb műsor: A 2011-es évben a legnézettebb műsorok tekintetében is elsöprő győzelmet aratott az RTL Klub. A 18-49 éves célcsoport körében az elmúlt év 100-as toplistáján csak és kizárólag a piacvezető csatorna produkciói szerepelnek. A dobogó első fokán az X-Faktor, a másodikon a ValóVilág, a harmadik helyen pedig a Csillag Születik epizódjai állnak. De a 100-as listán ott van az X-Faktor és a Csillag Születik összes adása és több helyet foglal el a Barátok közt, a Fókusz és a ValóVilág is.
Utolsó kommentek