Elég sokat foglalkoztunk már a blogon az RTL Klub új struktúrájával. A hivatalos bejelentés után elég sok verzióban gondolkodtunk, hogy vajon mi lesz a terve az RTL-nek ezzel a jövőben. Közben a Tv2 is változtatott kicsit, s már látszik, hogy a nagy nyertese eddig a változásoknak, a Tények. Mielőtt ismét kicsit megmutatnám a hírműsorok előző heti teljesítményeit egy másik posztban, úgy gondolom érdemes belenézni mi történt a Tények és a Híradó hátszelében futó műsorokkal.
A változást megelőző héten (28. hét) mind az Aktív, mind a Fókusz igen szépen szerepelt. Nagyon jó eredménnyel nyerték a műsorsávot, ahol futottak. Habár nem egy time slotban mentek látható a lenti táblázatban, hogy a Fókuszt minden célcsoportban többen nézték, mint a TV2-es bulvár egyveleget. Azonban már itt is látható, hogy közönségarányban az Aktív a teljes lakosságot vizsgálva a Fókuszon felül kerekedett már ekkor is.
A változás hetében (29. hét) az RTL Híradó megerősödésének következtében megakadt az Aktív szárnyalása. 18-49-ben kb. 6,3%-kal csökkent a nézőtábora, ami 17,3%-os közönségarány csökkenést vonzott magaután, de teljes lakosságban már nem csökkent ilyen mértékben a nézettsége, sőt. Miközben a Híradót egyre többen nézték az Aktív ki tudta használni a Tények általi nagyon szép felvezetést, s növelni tudta nézőszámát a teljes lakosság körében közel 7%-kal (közben 6,5%-kal csökkent a közönségaránya, de úgy gondolom ez így is figyelemre méltó teljesítmény).
A Fókusz azonban nem tudta kihasználni a megerősödött Híradó felvezetését. A korábbi időpontban a teljes lakossáb körében kb. 8%-kal, 18-49-ben kb. 12%-kal csökkent a nézőszáma, amitől heti átlagos közönségaránya is csökkent. A 29. héten, már átlagos nézőszám tekintetében is megelőzte a Fókuszt az Aktív a 4 évesnél idősebb lakosság körében.
És most lássuk a mai poszt igazi aprobóját!
Az előző héten (30. hét) ismét egy érdekes fordulat történt. A Tények egyre jobb felvezetésének köszönhetően az Aktív tovább tudta növelni nézőszámát. A 29. héttel összehasonlítva 9,4%-kal többen nézték a teljes lakosságban, s 18-49-ben pedig kiemelkedő 18,4%-kal ért el jobb eredményt. Ennek hatására összehasonlítva a struktúra előtti állapothoz (28. hét), az Aktív vegyesen járt. Egyrészt növelte nézőszámát egy erősebb ellenféllel szemben minden korcsoportban, ám közben ezzel az erősebb ellenféllel, több nézővel kicsit rontotta közönségarányát, ám még így is csatornaátlag fölötti 18-49-ben heti átlagos 26,3%-os, teljesben 28,6%-os SHR-rel büszkélkedhetett.
Ezzel szemben a Fókusz vesztett. Az új struktúra második hetében nézőinek 9,5%-át vesztette el (18-49-ben 6,2%-ot). SHR%-a 18,6 és 15,2%-kal csökkent. Ezzel kijelenthető, hogy az RTL közszolgálatinak mondott műsora már rosszabbul teljesít az Aktívnál minden korcsoport SHR%-át tekintve.
Egy kérdés a nyár végéig: Vajon ez a trend folytatódni fog? Tovább csökken a Fókusz és az Aktív meg nő?
A tovább mögött láthatjátok az Aktív és a Fókusz előző 3 heti teljesítményének összefoglaló táblázatát.
A Híradó és a Tények 30. heti összefoglaló elemzése hamarosan felkerül a blogra.
Aktív:
Fókusz:
A bejegyzés az AGB Nielsen adatai alapján készült. Forrás: sajtoklub.tv.
Utolsó kommentek