Immár második hete nem azonos időben fut a két legnagyobb kereskedelmi csatorna hírműsora. A változás meghozta az eredményét, mivel az RTL Klub növelni tudta Híradójának nézettségét (nem is kicsit), de ezzel együtt a Tények is kamatoztatni tudta a döntést.
A teljes lakosságot vizsgálva a Tények elé átlagosan több mint 1,3 millióan ülnek a 29. héten, a korábbi kb. 1 milliós nagyságrendhez képest. Ez a Tv2-nek kb. 33,3 %-os növekedést hozott nézőszámban, amihez 41,7 %-os közönségarány párosul.
18-49-et vizsgálva a 28. heti kb. 300 ezres nézőszáma a múlt héten felugrott 400 ezerre, ami a pontos adatokkal számolva 28,9%-os növekedést eredményezett a nézettségi verseny második fokán álló televízió csatornának.
Egy biztos, mégpedig az, hogy a TV2 jól járt az új struktúrával, mivel minden nap, minden korosztályban sikerült legyőznie ellenfelét, s felülmúlnia eddigi teljesítményét. Már a hétvégi adások is sikerrel futottak a csatornán. De persze az RTL Klub sem járt rosszul a döntésével, sőt.
Érdemes volt meglépnie ezt a kezdetben eléggé furcsa ötletet. A korábbi heti 1-2 nyert adás helyett már 5 (18-49) és 3 (4+) 'sikeres' adásnak örülhettek.
Hasonlóan a Tv2-höz, nekik is sikerült növelni mind közönségarányukat, mind nézőszámukat. A teljes lakosság körében már átlagosan 1 millió néző követte figyelemmel a 7 órás híreket az azt megelőző heti 850 ezerhez képest. Ez 23,3%-os növekedést eredményezett a csatornának.
A kereskedelmi célcsoportban a növekedésük igen meredek volt. Habár hasonlóan a Tényekhez, nekik is kb. 100 ezer fős növekedést sikerült átlagban felmutatniuk, de mivel mondhatni kevesen (280 ezren) követték figyelemmel őket a múlt héten, így a növekedésük sokkal kiugróbb, 36%-os volt.
A tovább mögött a 28. és 29. heti számaik és főműsoridős növekedésük elemzése olvasható.
Hétköznapokon kicsit árnyaltabb a kép az RTL Klubnak. Több esetben megszorongatta a Tv2 Aktív című bulvárműsora (mind a teljes lakosság, mind a fiatal felnőttek körében). Növekedésük az előző héthez képest ekkor 18-49-ben kb. 18%, teljes lakosságban pedig 14 %-os volt. (Érdekes még, hogy a 4 évesnél idősebb lakosság körében a hétköznapi átlaga nem érte el az 1 millió főt.)
A Tv2 amúgy szárnyalt a hétköznapokon a maga 28%-os (18-49) és 29%-os (4+) növekedésével.
Táblázat az adatok egy részével:
Utolsó kommentek