Mindig érdekes összehasonlítani, hogy mit emel ki a két konkurens csatorna a nézettségi adatokban, s hogyan próbálja eladni saját sikerét. A továbbiakban olvashatjátok az RTL Klub és a TV2 közleményét is.
Tv2:
A Jóban Rosszban lett a legnézettebb műsor
- A TV2 napi sorozata lett az elmúlt hét legnézettebb műsora a teljes lakosság körében -
A 24. hét legnézettebb műsora a teljes lakosság és a 18-49 évesek körében is TV2-es műsor lett: előbbi célcsoportban a Jóban Rosszban, utóbbiban a vasárnap esti Moziverzum film lett a legnépszerűbb.
A múlt heti nézettségi listán mindkét célcsoportban TV2-es műsorok kerültek az élre: a teljes lakosság körében a TV2 napi sorozatának keddi epizódja lett a legnézettebb, melyet majdnem másfél millióan néztek, a 18-49 évesek körében pedig a vasárnap esti Moziverzum film, a Titkok könyvtára 2. része került a dobogó legfelső fokára, második helyre szorítva a konkurens csatorna napi sorozatát.
Az átlagos napi nézettségeket tekintve is a TV2 nyerte a múlt hetet: a teljes lakosság körében teljes napon és főműsoridőben is ötször lett a legnézettebb magyarországi csatorna.
A fenti eredményeknek köszönhetően az elmúlt négy hét átlagához képest teljes napon 3,9, míg főműsoridőben 10,1 százalékpontos növekedést ért el a TV2, szemben az RTL 15%-os csökkenésével.
A TV2 mellett a FEM3 is sikerrel zárta a 24. hetet. A TV2 csoport női csatornája péntek, szombat és vasárnap este is kiemelkedő eredményeket ért el a 18-49 éves nők körében: péntek este a Gagyi Mami 2. 2%-os, a szombat esti film, az Utca tánc 1,1%-os közönségarányt ért el, vasárnap pedig az egész délutánt magasan nyerte versenytársaival szemben (SHR: Aktív 1,9%, A Grace Klinika dupla epizódja 1,5%). A női csatornák heti átlagos közönségarányát tekintve is szép eredményt könyvelhet el a FEM3: a délután öt és éjfél közötti főműsoridős idősávban a Universal Channelt megelőzve a második helyen végzett 0,8%-ával a Story4 után.
RTL Klub:
Az elmúlt héten is az RTL Klub volt a legnézettebb csatorna*
*A 18-49-es korosztály körében, a főműsoridőt vizsgálva
A piacvezető RTL Klub a 24. héten is tartotta előnyét a TV2-vel szemben a főműsoridős sávban, a kereskedelmileg fontos célcsoport körében.
A nézettségi lista első felét továbbra is az RTL Klub műsorai uralják. A toplista élbolyában szerepel a legsikeresebb hazai gyártású napi sorozat, a Barátok közt múlt keddi adása, ami a 18-49-es korosztály körében a második legnézettebb műsor volt múlt héten. Ezt követi az RTL Klubon vasárnap este sugárzott Harry Potter és az azkabani fogoly című film. A 24. hét legnézettebb heti sorozata az új részekkel visszatérő Castle című amerikai krimisorozat lett, ami a top50-es lista előkelő negyedik helyét szerezte meg. Kiváló eredményt ért el a piacvezető csatornán az Esti Showder szezonzáró adása is, a kereskedelmi korcsoport körében 29,5 százalékos közönségaránnyal. A múlt hét legnézettebb közéleti, közszolgálati magazinműsora ezúttal is a Fókusz lett, aminek három adása is bekerült a toplista első 30 helyezettje közé. Hosszú idő után ismét képernyőre került a német autópálya-rendőrök eseménydú
s
életét bemutató Cobra 11 sorozat is, ami rögtön a toplista 20. helyét szerezte meg, 27,6 százalékos közönségaránnyal.
A 24. héten az RTL Klub továbbra is őrizte előnyét a TV2-vel szemben, az átlagos közönségaránya főműsoridőben a 18-49-es korcsoport körében 25,2 százalék volt. Így a piacvezető RTL Klub 2011-ben az év 24. hetéig bezárólag, főműsoridőben, a 18-49-es korosztály körében 170 napból 167-et megnyert.
A héten a Dr. Csont és a Castle című sorozatok új részei mellett visszatér a csatornára a Tim Roth főszereplésével készült Hazudj, ha tudsz és a nagysikerű Vámpírnaplók című amerikai sorozat is, méghozzá Magyarországon eddig nem vetített részekkel. Szombaton pedig az elmúlt évek egyik legsikeresebb animációs filmjét, a Verdákat láthatják a nézők az RTL Klubon, és vasárnap folytatódik a Harry Potter sorozat, a Tűz serlege résszel.
***
*Az RTL Klub a 19 és 23 óra közötti időszakot tekinti főműsoridőnek, ahogyan az Európában a legáltalánosabb és legelfogadottabb. Az adatok az AGB Nielsen 18-49-es korosztályt érintő mérései alapján készültek.
Utolsó kommentek