A magyar eurovíziós válogatóműsorral megnyerte a szombat esti nézettségi versenyt a köztévé a teljes lakosság körében, A Dalt majdnem egymillióan nézték végig, lényegesen többen mint a két nagy kereskedelmi csatorna filmjeit. Az m1 már a Híradóval verte sávját és ez kitartott egészen a több órás show utolsó félóráig, amikor már nem bírt az aktuális ValóVilág adással. Fiatalok körében is átlag felett teljesített a műsor, a 18-49 évesek 12,6%-a választotta, 1,2%-kal többen, mint múlt héten.
Négy dal került az Eurovíziós Dalfesztivál február 11-i döntőjébe, a múlt szombati A Dal című m1-es válogatóműsorban újabb tíz produkció versengett a továbbjutásért. A jövő heti döntőt azonban nemcsak a nyolc döntős, vagyis Caramel, a Compact Disco, Fábián Juli&Zoohacker, Gyurcsík Tibi, Heincz Gábor, a Király testvérek, Tóth Gabi és Veres Mónika várhatja bizakodva, hanem az eseményt szervező és közvetítő m1 is.
Az első elődöntő 822 ezres nézettségét is sikerült ugyanis felülmúlnia a közszolgálati csatornának, a második elődöntőt már 968 ezren választották, minden ötödik tévénéző. Ezzel az m1 megelőzte mindkét kereskedelmi csatornát. Kiemelkedően sokan választották A Dalt a fiatalok körében is: ebben a célcsoportban 12,8 százalékos közönségarányt ért el a m1 az AGB Nielsen adatai alapján.
A február 11-i döntőben dől el, a nyolc legjobb dalból melyik képviselheti majd Magyarországot a májusi Eurovíziós Dalfesztiválon az azerbajdzsáni Bakuban. A nyolc dalra ezúttal már a műsor elejétől lehet szavazni. A végén a nézők által legjobbnak ítélt négy produkcióból a zsűritagok nevezik meg a győztest, ám ha ők nem értenének egyet, akkor az ötödik zsűritag, vagyis a néző dönt. Ebben az esetben a zsűritagok által megnevezettek közül az a dal mehet az Eurovíziós Dalfesztiválra, amelyikre a legtöbb SMS érkezett. - áll az MTVA közleményében.
Szombat esti főműsoridős nézettség a 18 év felettiek körében
Utolsó kommentek