Óriási mértékben csökken a kereskedelmi csatornák nézettsége, tavaly ilyenkor a 18:30-23:00 közötti főműsoridőben még fiatal a nézők 54,2%-a választotta az RTL klubot és a TV2-t együttvéve, ez a szám múlt héten csupán 45,9% volt. A tematikus csatornák térnyerése a legnézettebb műsorok számain is látszik, tavaly a 41. héten az Xfaktort 2.430.000-en nézték, múlt héten 2.175.000 ember követte figyelemmel a tehetségkutató első élő adását.
A köztévé nézettsége azonban az új műsorok hatására lassan, de folyamatosan emelkedik: múlt héten főműsoridőben 18-49-es célcsoportban 6,2%-ot szerzett, ez 1,5%-kal több mint tavaly ilyenkor. Az m1-en a keddi EB-selejtező (4+: 700.000 néző) és a csütörtök esti Híradó (4+: 786.000 néző; 18-49: 206.000 néző) számainak örülhettek.
Hírműsorok versenyében vezet a Tények, azonban a Fókusz kezdetétől az RTL klub átveszi a vezetést: nem terem babér sem az Összeesküvőknek, sem az Aktívnak. A Jóban rosszban 13-16 perces részei csatornaátlag felett teljesítenek 18-23% között alakul az egyes epizódok nézettsége a Barátok közttel szemben.
A Valóvilág nézettsége folyamatosan emelkedik: a célcsoport körében a heti toplisták második helyét foglalja el, megelőzve a Mátyás király tér lakóinak életét bemutató sorozatot.
A TV2-s Összeesküvők péntek esti összecsapását csupán a 18-49 éves korosztály 13,5%-a követte figyelemmel, ez 192.000 nézőt jelent. Persze az esti összefoglalók jobban teljesítenek, a múlt heti legnézettebb adást közel 300 ezren figyelték. (Ezzel szemben a Fókusz legnézettebb adását 385 ezren látták...)
Szombaton tarolt az Xfaktor első élő adása, a tehetségkutatót a fiatalok 51,7%-a választotta, és természetesen ezúttal is a hét legnézettebb műsora lett. 10 nézőből csupán 1 választotta ezen az estén Mr. Bean-t és a Kivonat című romantikus vígjátékot.
Vasárnap este teljes lakosságban nyert a Napló, fiatalok körében azonban alulmaradt a Valóvilág összefoglalójával szemben. Az utána következő 1,5 órás Kiválasztást (nem nézem a műsort, de vki a kommentelők közül elmondhatná, hogy egy ember kiválasztása miért vesz el 1,5 órát) 1,5 millióan látták. A megszokottnál korábban kezdődött a Heti hetes, amely nem tartotta meg a tévénézőket a 18-49-es korosztályban 18%-ot ért el, azonban amíg együtt ment a Frizbivel, addig verte Hajdú Péter műsorát.
Részletes adatok a tovább után!
Heti átlagok, főműsoridő:
RTL klub: 28,3%
TV2: 17,6%
M1: 6,2%
A bejegyzés az AGB Nielsen adatai alapján készült. Forrás: TV2
Utolsó kommentek