A Magyar Televízió a két kereskedelmi csatorna megjelenése óta folyamatosan veszíti el nézőit. A korábbi húzóműsora, a Híradó egyre nagyobb mélységekbe lökődik. Közben az RTL Híradó elkezdett nőni, s a Tények egyre nagyobb magasságokba tör a TV2-n.
A királyi adó 1-es csatornája nem a fiatalok adója, s lassan úgy látszik nem is akar nagyon nyitni feléjük, hisz (persze egyrészt a költségvetési gondok miatt is) sorra csak nosztalgia műsorokat találhatunk a struktúrájukba. Az Önök kérték, a Hogy volt!? mellett egyre tűnnek fel a régebbi filmek.
Hírműsora azonban mindig kiemelkedően hozott (M1-es szinten). Nem volt ritka a 100 ezer néző fölötti nézőszám 18-49-ben. Mára ez is csak álomnak tűnik. Most a 2010-es év 30. hetének és az idei év 30. hetének összehasonlítását olvashatjátok (táblázat a tovább mögött).
Tavaly átlagosan majd 650 ezren követték figyelemmel az esti Híradót (18,2%). Ez 18-49-ben 120 ezer nézőt és 9,7%-os közönségarányt jelentett. Minden érték kiemelkedőnek mondható a kb. 5%-os átlag (18-49, főműsoridő) körül mozgó csatornának.
Tavalyhoz képest azonban a múlt hétre közel 30%-kal esett a műsor nézőszáma (ami 35%-os SHR% csökkenést hozott). A fiatal felnőttek körében a csökkenés drasztikusabb. A kereskedelmi célcsoport 41,6%-át vesztette el a Magyar 1-es (SHR% csökkenés: 46,2%). Múlt heti átlaga 460 ezer fő (11,9%) és 71 ezer fő (5,2%) a teljes lakosságot és a 18-49 éves lakosságot vizsgálva.
Természetesen lehet mondani, hogy ez csak a nyári uborkaszezon, hogyne lehetne, de be kell látni ez nagyon nagy csökkenés az utóbbi évhez képest. A kérdés az, vajon meddig lesz képes még csökkenni az M1? A lélektaninak nevezhető 100 ezres határt már meg se közelíti 18-49-ben.
Én mindenesetre úgy vélem jó lenne egy erős, stabil és nagyon hiteles közszolgálati hírműsor, azonban az a helyzet, hogy a néző preferenciák átalakulása miatt esélyes, hogy az MTV Híradó is előbb vagy utóbb el fog indulni a bulvárosabb témák felé, s egyre kevesebb időt fog fordítani a komolyabb belpolitikai, gazdasági ügyekre.
A továbbra kattintva láthatjátok az összehasonlító táblázatot.
Az RTL és a TV2 hírműsorainak e heti elemzése legkésőbb szombatra kerül fel.
A bejegyzés az AGB Nielsen adatai alapján készült. Forrás: sajtoklub.tv.
Mj.: tavaly a 30. héten, szombaton nyerte a sávját a Híradó!
Utolsó kommentek