A két nagy televízió hírműsorainak 29. heti nézettségi összehasonlítását itt tudjátok visszaolvasni. A héten már felkerült egy elemzés az Aktív és a Fókusz teljesítményéről valamint a Magyar 1-es Híradójáról. Most pedig a Tények és a Híradó múlt heti teljesítményét vesszük górcső alá.
A következő napokban egy random e heti napot kiválasztva összehasonlítom az RTL Hírek és a Tények tartalmát, melyet a blogon is publikálni fogok. Érdemes lesz a jövőhéten is meglátogatni az oldalt, s like-olni minket Facebookon!
A Tények a múlt héten ismét tarolt. Minden adásával sikerült legyőznie az ellene futó RTL Klubos műsort, igen szép és magyas közönségarányokkal. Habár sokáig csak hétköznap futott jól, s a hétvégéket rendre elbukta a TV2 hírműsora, most már minden adásával nyerni tud, még akkoris, ha az előtte futó műsor nagyon gyengén leszerepel az RTL-lel szemben (pl.: szombatonként). Ebből látható, hogy a nézők kedvenc hírműsora mindenképp a Tények maradt.
A 29. heti növekedését a múlt hé sem állította meg. Tovább nőt minden korcsoportban a Tények nézőszáma. Az új struktúra első hetéhez képest (29. hét) a múl héten (30. hét) a teljes lakosság körében még 6,1%-kal tudta nézőit növelni (1.421.228 fő átlagosan a héten, ami 42,8 SHR%-ot jelent a hétre). A kereskedelmileg fontos 18-49 évesek célcsoportjában ennél is nagyobb 7,4%-os növekedést tudott felmutatni a TV2, ami átlagosan 433 ezer nézőt jelentett (37,3 SHR%).
Ezzel a régi műsorrend utolsó hetéhez képest öszesen 41,6%-kal tudta felülmúlni magát a TV2, ami 18-49-ben is kiemelkedő 38,5%-os növekedést jelent.
Az RTL Klub esetében már kicsit izgalmasabb a kép. Egyrészt a sikeresnek mondható bemutatkozás után tudta tartani magát a hírműsor, ami szép eredmény. És most jönnek a 'de'-k.
Az első héten az új time slotban a Tények erős felvezetése miatt többször nem sikerült a teljes lakosságban olyan gyorsan növekednie a botrányos felvezetése után, hogy megnyerje az RTL-nek a 19.00 - 19.30 -as időintervallumot. Ez már trendnek is nevezhető lassan, mert a következő, azaz a múlt héten még rosszabbnak látszik a helyzet. Habár folyamatosan nő a nézettsége a műsor alatt, mégsem tudta egy hétköznapon se segíteni az RTL-t abban, hogy a 19.00 - 19.30-as idősávban győzelemre vezesse azt. Ha csak pár százalékkal is, de a TV2 jobban hozott a hétköznapokon akkor.
Másrészt ellentétben a konkurencia híradójával nem tudta tövább növelni nézőszámát, sőt. Éppenséggel mondhatni, hogy stagnált, de itt is sokminden árnyalja a képet. A kereskedelmi lakosságban nagyon kicsit 0,6%-ot csökkent csak a nézőszáma, de egyrészt az Aktív megerősödése miatt ez 4,6%-os SHR% csökkenést hozott az RTL-nek. Így a kereskedelmi csoportban átlagosan 386 ezren nézték a műsort, ami 30,8 SHR%-ot jelent.
A teljes lakosságban a csökkenés kicsit nagyobb 2,8%-os, ami 6%-os SHR% csökkenést jelent. A Híradó átlaga a 30. héten a teljes lakosságban: 1.016.517 fő (28,5%).
Így azonban még mindig plusszos a mérlege a Híradónak. A 28. héthez képest közel 20%-kal tudta növelni nézőszámát vele az RTL Klub, ami 35,9%-os növekedést jelent 18-49-ben. Azonban egy dologban már vesztett az új struktúrával az RTL. A teljes lakosság beli SHR% egyelőre 1,5%-os csökkenést mutat az utolsó 18.30-as héthez képest.
Táblázat a tovább mögött!
A bejegyzés az AGB Nielsen adatai alapján készült. Forrás: brandtrend.hu.
Utolsó kommentek